مقالات و یافته های علمی

کمر درد / گردن دردکمر درد / گردن درد
این بخش شامل مقالات و یافته های علمی در مورد کمر درد، دیسک کمر و گردن و تنگی کانال نخاعی در سطح مهره های گردن و یا کمر، اسپوندیلیت، تغییرات فرسایشی مهره ها، سندرم پریفورمیس، درد سیاتیکی، دردهای ارجاعی از گردن به سمت دست، اختلال حرکتی مفصل SI، گرفتگی های ناحیه باسن، گرفتگی های بین کتف ها و گردن و تمامی مسایل مرتبط با درد کمر و گردن می باشد.
ادامه مطلب
پيشگيري و درمان آسيب هاي ورزشي پيشگيري و درمان آسيب هاي ورزشي
صدمات ورزشی میتوانند استخوانها یا بافت نرم (رباط، ماهیچه و تاندون) و یا هردو را دچار مشکل نمایند. برخلاف تصور بسیاری افراد، کودکان، با عکس العملهایی ناپخته، عدم توانایی در تشخیص و پرهیز از خطر و توانایی کم در ایجاد هماهنگی در حرکات، بسیار بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیبهای ورزشی هستند.
ادامه مطلب
پيشگيري از آسيبهاي ورزشي پيشگيري از آسيبهاي ورزشي
برنامه تمرينات ورزشي پيشگيري کننده از آسيب ، شش جزء اصلي دارد که عبارتند از : انعطاف پذيري ( flexibility ) تمرينات قدرتي ( strength training ) تمرينات هوازي ( Aerobic training ) آناليز عملکرد زنجيره حرکتي مهارتهاي اختصاصي ورزشي برنامه عملي تمرينات در زير به طور مختصر به تشريح هر يک از اجزاء مي پردازيم
ادامه مطلب
آسیب های ورزشی آسیب های ورزشی
آسیب های ورزشی انواع مختلف دارند، اما قسمت های ویژه ای از بدن هستند که بیش از سایر اعضاء در خطر صدمه خوردن هستند. در این مقاله متداول ترین صدمات و جراحت های ورزشی را به شما معرفی می کنیم و راه های جلوگیری و درمان آنها را نیز بیان می کنیم.
ادامه مطلب
ورزش درمانی آرتروز ورزش درمانی آرتروز
آرتروز درمان قطعی ندارد اما می توان با انجام دادن کارهایی مانند ورزش زانو درد، پیشرفت آنرا آهسته تر کرد و درد را تسکین داد و به بهتر شدن عملکرد مفصل کمک کرد. اگر دارای اضافه وزن هستید یا اینکه چاق هستید، کم کردن وزن می تواند موثر باشد.
ادامه مطلب
ورزش و سلامتی بدن ورزش و سلامتی بدن
در کنار تمرینات اروبیک که باعث افزایش قدرت قلب و ریه های شما می شوند، تمرینات مربوط به تقویت قوای جسمانی باعث کاهش چربی های اضافی و افزایش ماهیچه های بدن شما خواهند شد. روش انجام این تمرینات این است که ماهیچه های مختلف بدن را با انجام ورزشهایی مثل دمبل زدن قوی می کند.
ادامه مطلب
مکمل های غذایی در ورزشکاران مکمل های غذایی در ورزشکاران
کافئین:که به صورت طبیعی در چای، قهوه و شکلات یافت می شود، ماده ای محرک است که اغلب به عنوان تقویت کننده عملکرد به نوشابه های غیر الکلی اضافه می گردد. کافئین در زمان انجام مسابقات، دارویی کنترل شده، محدود شده، یا ممنوعه محسوب می شود پس از مسابقه و تمرین باید از مصرف آن خوداری کرد زیرا خاصیت دیورتیک دارد و باعث کم آبی بدن می شود.
ادامه مطلب
رژیم غذایی ورزشکاران رژیم غذایی ورزشکاران
- حداقل هفته ای 2 بار ماهی مصرف نمائید. همراه غذا بیش از 2 لیوان آب ننوشید و مایعات را در طول روز مصرف کنید زیرا مایعات باعث رقیق شدن شیره معده شده و هضم را طولانی می کند.
- روز قبل از مسابقه باید حداقل 225 میلی لیتر مایعات در هر وعده غذایی و یک لیتر نیز بین وعده های غذایی مصرف شود.
ادامه مطلب
تغذیه در ورزشکاران تغذیه در ورزشکاران
ورزش کردن باعث بهبود کارکرد دستگاه های مختلف بدن میشود. جهت انجام فعالیت های ورزشی، برنامه ریزی غذایی، رکن مهمی را تشکیل می دهد. در این قسمت در خصوص نیازهای غذایی ورزشکاران بحث میشود. نیاز ورزشکاران به پروتئین بستگی به نوع ورزش (قدرتی یا استقامتی )، شدت و مدت آن ورزش دارد. در زمان استراحت 5 درصد انرژی مصرفی از پروتئین و در زمان انجام ورزشهای هوازی ( دویدن آهسته ) 15 درصد انرژی از پروتئین تامین می
ادامه مطلب

طراحی و برنامه نویسی توسط دپارتمان انفورماتیک شرکت بین المللی رکسان